no-img
فروشگاه اینترنتی کتاب هاروت و ماروت

می خواهم یک کسب و کار اینترنتی راه بیاندازم . ازکجا شروع کنم ؟ - هاروت و ماروت


فروشگاه اینترنتی کتاب هاروت و ماروت
مطالب ویژه
اطلاعیه های سایت

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

PDF
می خواهم یک کسب و کار اینترنتی راه بیاندازم . ازکجا شروع کنم ؟
pdf
خرداد ۲۳, ۱۳۹۶
1 مگابایت
5500 تومان
0 فروش
5500 تومان – خرید

می خواهم یک کسب و کار اینترنتی راه بیاندازم . ازکجا شروع کنم ؟


نوع : doc

نوع نگارش : فارسی

تعداد صفحات : ۷۳

تعداد جلد : ۱

قبلا در پست “کسب و کار اینترنتی؛ ماشین پول سازی” با معرفي مراحل راه اندازی کسب و کار اینترنتی، به نوعي اين سئوال را پاسخ دادم.

ليكن با توجه به اهميت موضوع، توضيحات بيشتري در اين پست ارائه مي‌شود. اميدوارم مفيد واقع گردد.

با يك مثال شروع كنيم:

اگر تا حالا نرفته باشيم كوه و به خاطر تعريف‌هايي كه شنيديم، هوس كوهنوردي به سرمان بزند، آن وقت اولين كار عاقلانه اين است كه راجع به كوهنوردي پرس و جو كنيم و بعد شرايط آن را با شرايط و توان خود بسنجيم.

ببينيم از پس آن بر مي‌آييم؟

اصلا ارزش رفتن دارد؟

با علاقه و عقايد ما جور است؟

و …

بعد از تصميم قطعي براي كوهنوردي، نوبت انتخاب كوه است.

از ميان اين همه كوه قرار است از كدام يكي بالا برويم؟

معمولا هر كوه داراي چندين قله است.

پس فاز بعدي انتخاب قله است.

به كدام قله و از كدام ميسر؟

با كدام امكانات؟

اين‌ها سئوالاتي كه بايد پاسخ داده شود.

خب همه چيز محيا است.

حالا بايد دست به عمل بزنيم.

تجهيزات را آماده مي‌كنيم و راه مي‌افتيم.

قطعا راه هموار نيست و در عمل بايد ابتكار به خرج دهيم. اين همان فاز آخر است.

راه اندازي كسب و كار اينترنتي نيز شبيه كوهنوردي است.

در ادامه ۵ فاز راه اندازي كسب و كار اينترني را مرور مي كنيم.

 ۱٫     فاز تصميم گيري (بيا بريم كوه!)

در اين فاز مي‌خواهيم شناخت پيدا كنيم تا بتوانيم آگاهانه تصميم بگيريم. تصميم به اين‌كه آيا به دنياي كارآفريني اينترنتي ورود كنيم يا خير.

فاز اول از ۴ مرحله تشكيل مي‌شود.

  • مرحله يك: آشنايي با مفاهيم و تعاريف كسب و كارهاي اينترنتي.
  • مرحله دو: آشنايي با مفاهيم و تعاريف كارآفريني اينترنتي.
  • مرحله سه: ارزيابي خود به عنوان كارآفرين.
  • مرحله چهار: انتخاب حوزه كسب و كار.

با طي هر يك از اين مراحل شناخت‌مان به مسايل مربوط به راه اندازي كسب و كارهاي اينترنتي و همچنين شناخت‌مان نسبت به خود بيشتر مي‌شود. در انتهاي اين فاز بايد تصميم بگيرم.  تصميمي قاطع!

خيلي از دوستاني كه مشتاق كسب و كار اينترنتي بودند، بعد از اين كه شروع كردند به انجام مراحل فوق در همين فاز بريدند!

 ۲٫     فاز شناسايي فرصت (كدام كوه؟)

در اين فاز مي‌خواهيم فرصتي مناسب براي ورود به بازاري سودآور را شناسايي كنيم.

فاز دوم از ۲ مرحله اصلي تشكيل مي‌شود.

  • مرحله يك: ايده يابي.
  • مرحله دو: انتخاب بازار.

با طي هر يك از اين مراحل شناخت‌مان نسبت به مسايل بازار بيشتر مي‌شود. در انتهاي اين فاز بايد بازار خود را انتخاب كنيم.

 ۳٫     فاز تدوين طرح (نقشه راه)

در اين فاز مي‌خواهيم  اهداف، راه رسيدن به آن، برنامه ها و تجهيزات مورد نياز را مشخص كنيم.

همه اطلاعات لازم را با جزييات كافي جمع آوري كنيم.

زواياي مختلف كار را بررسي كنيم.

و در نهايت در داخل سندي به نام طرح كسب و كار آن را مكتوب نماييم.

فاز سوم از ۴ مرحله اصلي تشكيل مي‌شود.

  • مرحله يك: انتخاب مدل‌ درآمدی.
  • مرحله دو: تعيين محصول.
  • مرحله سه: تعيين ساختار سايت.
  • مرحله چهار: تدوين طرح كسب و كار.

با طي هر يك از اين مراحل شناخت‌مان نسبت به كسب و كارمان بيشتر مي‌شود. در انتهاي اين فاز بايد كسب و كار خود را به طور شفاف و با جزييات كامل بشناسيم.

 ۴٫     فاز اجرا (كوهنوردي)

اكنون وقت عمل است. هر آنچه را لازم است بدانيم به قدر بضاعت جمع كرديم. حالا طبق نقشه كه در فاز قبل تهيه كرديم دست به كار مي شويم.

فاز چهارم از ۳ مرحله اصلي تشكيل مي‌شود.

  • مرحله يك: تامين منابع و تجهيزات.
  • مرحله دو: توليد محتوي.
  • مرحله سه: ترويج سايت.

با طي هر يك از اين مراحل بخشي از كسب و كارمان در عمل راه مي افتد. در انتهاي اين فاز عملا كسب و كار اينترنتي ما كار خود را آغاز كرده است.

 ۵٫     فاز توسعه و نگهداري (كوهنورد حرفه‌اي شدن)

 اين فاز تكرار فاز هاي دو، سه و چهار است. براي بقاي كسب و كارمان لازم است مرتبا فرصت‌هاي جديدي را شناسايي كنيم. محصولات تازه‌اي را وارد بازار كنيم. و همواره نقشه خود تازه و به روز نگهداريم.

 



دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس