no-img
فروشگاه اینترنتی کتاب هاروت و ماروت

کتاب آموزش استخراجات از کتاب جفر جامع - هاروت و ماروت


فروشگاه اینترنتی کتاب هاروت و ماروت
مطالب ویژه
اطلاعیه های سایت

گزارش خرابی لینک
اطلاعات را وارد کنید .

ادامه مطلب

PDF
کتاب آموزش استخراجات از کتاب جفر جامع
pdf
دی ۲۰, ۱۳۹۵
850 کیلوبایت
5000 تومان
5 فروش
5000 تومان – خرید

کتاب آموزش استخراجات از کتاب جفر جامع


%d8%ac%d9%84%d8%af-%da%86%d9%87%d8%a7%d8%b1%d9%85-%d8%ac%d9%81%d8%b1-%d8%ac%d8%a7%d9%85%d8%b9_000001

درباره اسم حضرت علی در قرآن تا از برخی از ما می پرسند بلافاصله پاسخ منفی می دهیم  وآیاتی (حدود ۳۰۰مورد)را بیان می کنبم که در شان حضرت بیان شده، خصوصا آیاتی که برادران اهل سنت نیزقبول دارند. اما باید دقت کرد که روزهای جمعه در دعای ندبه می خوانیم:
و بعض اتخذته لنفسک خلیلا و سألک لسان صدق فی الآخرین فأجبته و جعلت ذلک علیا.
در این فراز دعا، می گوییم که خدایا! برخی – حضرت ابراهیم- را برای خودت خلیل ودوست قرار دادی و حضرت ابراهیم  از تو خواست که «زبانی راستگو» از  میان اشخاصی که بعدا خواهند آمد به او عنایت کنی. پس خداوندا! دعای ابراهیم را اجابت کردی و او را علی قرار دادی.
این قسمت دعای ندبه مطابق با قرآن کریم نیز هست:
ابراهیم در آیه ۸۴سوره شعراء همین دعا را از خداوند می خواهد: واجعل لی لسان صدق فی الاخرین.
وخداوند در آیه ۵۰ سوره مریم و آیات قبل نیز خبر می دهد که علی علیه السلام را «لسان صدق» برای ابراهیم واسحاق ویعقوب قرار داد: وَ جَعَلْنا لَهُمْ لِسانَ صِدْقٍ عَلِیًّا .

اگر روایت بخواهید به تفسیر برهان (۳/۷۱۷) مراجعه کنید که از «تفسیر قمی» و« مناقب ابن شهر آشوب » و «تاویل الایات» سه متن متفاوت در این باره نقل می کند.
در یکی از این روایت ها یونس بن عبدالرحمان می گوید به امام رضا عرض کردم که قومی از من درمورد اسم امیرالمومنین در قرآن پرسیدند. به آنان آیه « وَ جَعَلْنا لَهُمْ لِسانَ صِدْقٍ عَلِیًّا » را گفتم. امام رضا علیه السلام فرمودند درست گفتی. همین طور است.
به تفاسیر نورالثقلین، صافی و کنز الدقائق نیز در این رابطه می توانید مراجعه نمایید.
از حیث ادبی نیز می توان بررسی کرد که علیا صفت وحال است  یا علم. پس محکم وقاطعانه نگوییم نام امیرالمومنین در قرآن ذکر نشده است.
مثالی کاملا ساده از علم جفر :حسین(ع):

کلمه ” حسین ” را بصورت “حا” “سین” “یا” “نون” می نویسیم و در زیر آن کلمه “حسین” را بصورت “ح” “س” “ی” “ن” می نویسیم:
حا –  سین – یا  – نون
ح س ی ن = ا – ی- ن – ا – و – ن

  حروف مشابه بالایی را با  حروف مشابه پایینی خط میزنیم مثلا در “حا” حرف ح را با ح پایینی خط میزنیم. در انتها حروف “ا ن ی ن و ا” باقی میماند که تشکیل کلمه“نینواا” را میدهد.

اعداد ابجدی نام پیامبر(ص):

محممد(ص) =۱۳۲

اسلام=۱۳۲

اسم”محمد” با میم مشدد به ابجد مساوی۱۳۲ و “اسلام” هم ابجدی مساوی ۱۳۲ می باشد.

محممد = ۱۳۲

اسلام =۱۳۲

کلمه زبر و بینات در قرآن آمده است لذا زبر را از بینات جدا نمایید هم همین جواب را می دهد.

بینات ابجدی اسم محمد(ص) مساوی اسلام

محمد=میم – حا – میم – دال

زبر= م ح م م د = ۱۳۲

 بیناتش=یم – ا – یم – ال =۱۳۲

 اسلام = ۱۳۲

در اینجا هم زبر و هم بینات مساوی ۱۳۲ می باشد.

نحوه و روش نوشتن جفر جامع کلیات علم شریف جفر (آموزش علوم غریبه)

کلیات علم شریف جفر(آموزش علوم غریبه)

غرض آن است كه دواير را در جفر و تكسير و غيرهما بى نهايت است ، منتهى بعضى معروف است جفر جامعى هم كه نوشته شده است مربوط به يك دور ابجدى است كه همين يك دور هم بى نهايت است و آن را كران نبود. اين يك دوره ابجدى جفر جامع هم خطى است و هم چاپى آن به طبع رسيده است كه هر دو طبع و خطى آن در نزد حضرت مولى روحى فداه موجود است . آن هم اين دوره چاپى جفر يك دوره متعارف است كه از چهار (اااا) شروع گرديد و تا به چهار (غ غ غ غ ) به اتمام رسيد.
بيانش آنكه :
جفر را بر اساس بيست و هشت حرف ابجدى به بيست و هشت اقليم و جزء مى نامند، و هر اقليمى از اقاليم بيست و هشت گانه را به بيست و هشت شهر (يا بلد يا صفحه )، و هر شهرى داراى بيست و هشت كوى (يا محله يا سطر) است و كوى آن داراى بيست و هشت خانه (يا بيت ) است . بدين صورت :
اقليم ، جزء ۲۸
شهر، بلد، صفحه ۷۸۴=۲۸*۲۸
كوى ، محله ، سطر ۲۱۹۵۲=۷۸۴*۲۸
بيت ، خانه ۶۱۴۶۵۴=۲۱۹۵۲*۲۸
نحوه نوشتن جفر جامع روش خاصى دارد كه مولاى مكرم نيز تا مقدارى آن را نوشتند، يعنى در همان اوانى كه در محضر جناب حجت الحق و اليقين حجة الاسلام آقا سيد مهدى قاضى طباطبايى تشرف داشتند شروع به نوشتن آن نمودند كه چون خيلى وقت مى خواست با اين حال به نوشتن آن مشغول شدند كه در اثناى كار جفر جامع خطى تحصيل شد.
جفر جامع را در اقاليم و شهرها و محله ها و خانه به ترتيب ابجدى نويسند بدين صورت :
اب ج د ه‍و ز ح ط ى ك ل
۱۲۱۱۰۹۸۷۶۵۴۳۲۱
م ن س ع ف ص ق ر ش ت ث خ
۲۴۲۳۲۲۲۱۲۰۱۹۱۸۱۷۱۶۱۵۱۴۱۳
ذ ض ظ غ .
۲۷۲۶۲۵ ۲۸
بايد حروف ابجدى را در جفر جامع از يك تا بيست و هشت بشمار آورد نه اينكه از يك تا هزار محسوب داشت . يعنى به بُعد ابجدى گرفت نه به حروف ابجدى . لذا هر اسمى كه مى خواهى در جفر جامع بيابى . مثلا حضرت مولى مثال زد به ((جعفر)) كه بايد از اولين حرف آن را به سوى اقليم روى و دومى را به طرف شهر و سومين را به سوى محله و چهارمى را به طرف خانه . يعنى همانگونه در آدرس ‍ ظاهرى اول اسم استان سپس اسم شهر و بعد از آن اسم محله و سپس اسم منزل را نام مى برى ، در مقام نيز از باب تشبيه چنين بنما.
حالا در كلمه ((جعفر)) اولين حرف ((جيم )) است كه آدرس اقليم است يعنى اقليم سوم است ، و بعد از اقليم ، ((عين )) ما را به طرف شهر شانزدهم اين اقليم راهنمايى مى كند، و سپس ‍ ((فاء)) ما را در آن شهر شانزدهم از اقليم سوم به سوى محله هفدهم آن مى برد و وقتى به محله هفدهم از شهر شانزدهم از اقليم سوم مى رساند. پس آدرس جعفر در جفر جامع خانه بيستم از محله هفدهم از شهر شانزدهم از اقليم سوم است ، و اقليم سوم همان حرف جيم است كه با ((ج ج ج ج )) است .
و چون اسم راقم ((داود)) است آدرس او در جفر جامع ، اقليم چهارم ، شهر اول ، محله ششم ، خانه چهارم است .

نوع : pdf

نوع نگارش : فارسی

تعداد صفحات : ۳۹

تعداد جلد : ۲



دیدگاه ها


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

قالب وردپرس